افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024

اجرای بیش از ۵۰ برنامه برای کودکان آینده ساز

  • کد خبر : 2186
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
اجرای بیش از ۵۰ برنامه برای کودکان آینده ساز
بیش از 50 برنامه در هفته ی ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار خواهد شد.

به گزارش فاطر 24: نشست خبری آبسوران مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان رسانه های گروهی در محل سالن جلسات اداره کل کانون استان برگزار شد.

آبسوران در ابتدای نشست با تقدیر و تشکر از حضور اصحاب رسانه و پوشش برنامه های کانون در مورد برنامه های هفته ی ملی کودک گفت : هفته ی ملی کودک از روز ۱۴ الی ۲۰ مهر ماه با هدف برجسته سازی و حلب توجه افکار عمومی ، هم گرایی و هم افزایی تمام دستگاه های دولتی و اجرایی در زمینه ی حمایت از کودکان و رعایت حقوق کودکان و با شعار « برای کودکان ، برای آینده » در تمام مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان برگزار خواهد شد.

برنامه های هفته ی ملی کودک فقط مختص این هفته نیست

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و با بیان اینکه کودکی یکی از سنین حساس در رشد و پرورش هر فردی است گفت : این شعار به مدت یک سال در فعالیت های کانون و تمام دستگاه های اجرایی مورد اجرا خواهد گرفت و تمام دستگاه های اجرایی طی یکسال فارغ از هفته ی ملی کودک باید برای فراهم کردن جامعه ای امن تر و زیبا تر برای کودکان تلاش کنند.

اجرای بیش از ۵۰ برنامه در مراکز استان برای هفته ی ملی کودک

آبسوران در مورد برنامه های هفته ی ملی کودک در استان آذربایجان غربی نیز گفت : دبیر خانه ی هفته ی ملی کودک در کانون پرورش فکری شکل گرفته و طی برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده بیش از ۵۰ برنامه شامل ؛اجرای نمایش‌های عروسکی، دیدار کودکان با مسوولان، برپایی کارگاه‌های مادر و کودک، برگزاری وِیژه برنامه‌های ادبی و هنری، فضاسازی محیط، بازدید از موزه ها، فرزند پروری، ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و اهدای اسباب بازی از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک هستند.

زهرا آبسوران ادامه داد: دیدار با نویسندگان، اجرای قصه گویی در مکان‌های مختلف همانند پارک ها، کتابفروشی‌ها و مراکز گردشگری، برگزاری کارگاه سواد رسانه ایی، برپایی جشن مردمی با حضور کودکان و خانواده ها، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستانها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی، اخلاقی و افتتاح خانه هنر از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در آذربایجان غربی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی همچنین همدردی با کودکان غزه را هم از برنامه‌های هفته ملی کودک برشمرد.

آبسوران از راه اندازی خانه سفال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرداد و افزود: راه اندازی این خانه دردستور کار قرار گرفته تا کودکان هم مهارت یاد گرفته و علاوه براین از هم اکنون با درآمد زایی آشنا شده و به عبارتی پشتوانه ایی درکنار تحصیل برای زندگی آینده داشته باشند.

نزدیک به ۲۶ هزار نفر از کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی در کانون عضویت دارند

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی دارای ۳۵ مرکز است افزود: از این تعداد ۲۳ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و چهار کتابخانه پستی است وبرای نزدیک به ۲۶ هزار نفر از کودکان ونوجوانان ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: هرجا امکان داشته باشد و زمین مورد نیاز در اختیار قرار گیرد مرکز ایجاد می‌شود، زیرا کانون به عنوان مکانی با نشاط برای کودکان است.

وی از فعالیت ۱۰۷ کانون یار خبرداد و گفت: ابتدا ۷۰ کانون یار، رابط بین کانون و مدرسه شدند و کانون را برای کسانیکه امکان حضور درآن ندارند را معرفی کرده و همچنین کمک یار مربی شدند.

آبسوران افزود: برای این کانون یاران برنامه‌هایی ترتیب یافته و ضمن ارایه کارت کانون یاری از آنان تجلیل شده است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهارکرد: ۲۵ هزار و ۵۹۹ نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی هستند.

 عضویت رایگان و بازدید از موزه ها

آبسوران اضافه کرد : در طول هفته ی ملی کودک ضمن اینکه عضویت در مراکز کانون رایگان انجام میشود بازدید از موزه های کودک و تاریخ طبیعی نیز برای کودکان رایگان است.

لازم به ذکر است هفته ملی کودک امسال با شعار” برای کودکان برای آینده” از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه جاری برگزار می‌شود

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=2186

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    lll