افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
با افتتاح طرح فیبر نوری منازل و‌کسب و‌کار‌ها؛

امکان استفاده از فیبر نوری برای ۲۲۵ هزار خانوار ارومیه‌ای فراهم شد

  • کد خبر : 2110
  • 28 جولای 2024 - 10:57
امکان استفاده از فیبر نوری برای ۲۲۵ هزار خانوار ارومیه‌ای فراهم شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: امکان استفاده از شبکه پیشرفته فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ۲۲۵ هزار خانوار ارومیه ای فراهم شد.

به گزارش فاطر24: با بهره برداری از طرح طرح فیبر نوری منازل و‌کسب و‌کار‌ها که برای جرای آن با هزینه ۴۵۰ میلیارد تومان ۲۱۴ کیلومتر حفاری شده است، ۲۲۵ هزار خانوار در شهر ارومیه تحت پوشش اینترنت پرسرعت با استفاده از فیبر نوری قرار گرفتند.

قاسم جلیلی نژاد در حاشیه افتتاح این طرح در خصوص جزئیات اجرای پروژه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در آذربایجان غربی اظهار کرد: در این راستا حفاری و داکت گذاری به میزان ۲۱۴ کیلومتر انجام شد و این طرح گسترده در مدت ۲۵۰ روز به اجرا درآمد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی سهم استفاده شهروندان از اینترنت ثابت زیر ۱۰ درصد است که این آمار نشان می دهد در توسعه زیرساختهای ارتباطی اینترنت ثابت در قبل از دولت سیزدهم کار نشده است.

جلیلی نژاد گفت: برای اجرای این طرح، چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد که یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال مشوق دولتی بود و بقیه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

گفتنی است با بهره‌برداری از این طرح، شهر‌های ارومیه و سلماس بطور کامل تحت پوشش قرار گرفتند و سرعت اینترنت در این شهر‌ها از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به نزدیک به ۱ هزار مگابیت بر ثانیه رسید.

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=2110

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

lll