افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 7 September , 2024
در حسینیه دانشجو مطرح شد؛

حجت‌الاسلام قنبریان: ایده تبعیض مثبت در شورای راهبری غلط است/ تنها یک‌ سوم افراد اعزامی لشکر یزید به کربلا آمدند

  • کد خبر : 2024
  • 23 جولای 2024 - 12:46
حجت‌الاسلام قنبریان: ایده تبعیض مثبت در شورای راهبری غلط است/ تنها یک‌ سوم افراد اعزامی لشکر یزید به کربلا آمدند
حجت الاسلام قنبریان با حضور در برنامه حسینیه دانشجو خبرگزاری دانشجو به بیان نکاتی درباره حواشی شورای راهبری دولت جدید،سکولاریسم در هیئات و کراهت کوفیان به جنگ با امام حسین(ع) پرداخت.

به گزارش فاطر24: حجت الاسلام محسن قنبریان مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در برنامه حسینیه دانشجو درباره تبعیض مثبت شورای راهبری دولت جدید نسبت به اقوام، ادیان و بانوان گفت: ایده تبعیض مثبت که آقای ظریف مطرح کردند را از اساس غلط می‌دانم و این موضوع هم توسط متفکران مغرب زمین نقد شده و اندیشمندان خودمان نیز با آن موافق نیستند.

وی ادامه داد: اگر می‌گویید اقوام، زنان یا اصنافی در حقشان اجحاف شده، باید برای آنها مطلبه حق کرد و حقشان را به نسبت جمعیتی که دارند بدهید و این عین عدالت است و به آن تبعیض مثبت یا منفی نمی‌گویند. فلان مذهب که رسمی و مورد احترام هستند باید حقشان در حد قانون داده شود.

مدرس حوزه و دانشگاه با انتقاد از دین‌زدایی از جامعه گفت: سکولار شدن در یک دوگانه شکل می‌گیرد که وجهی از آن استفاده ابزاری از دین است که برآیندش برای سکولارها تقویت آن می‌شود. از هیئت‌ها قصد دین‌زدایی را دارند چه برسد به سیاست! یعنی بگویند آن را در همان سال شصت و یک هجری قمری دفنش کنید.

حجت الاسلام قنبریان اشاره‌ای نیز به دوگانه‌های کذایی در انتخابات داشت و خاطرنشان کرد: استفاده ابزاری از دین یعنی دوگانه حسین (ع) و شمر را در همه قالبهای دعواهای سیاسی هم بیاوریم. در اطرافیان هر دو سمت انتخابات ریاست‌جمهوری افرادی بودند که طمع داشتند یا متحجرانی پیدا می‌شد، پس نسبت غیر انقلابی به طرف مقابل دادن غلط است.

پژوهشگر حوزه همچنین از کراهت جوانان کوفه به حضور در کربلا گفت و بیان داشت: در تاریخ است که در کوفه‌ی معاصر با نهضت حسینی، هیچ جوانی نماند مگر اینکه به اجبار دستگاه اموی به کربلا اعزام می‌شد. به خاطر کراهتی که این جوانان نسبت به جنگ با اباعبدالله داشتند، از هر هزار نفر، سیصد الی چهارصد نفر به کربلا می‌رسیدند.

حجت الاسلام قنبریان در پایان گفت: آن سی هزار نفری که در کربلا مقابل امام حسین(ع) ایستادند، تنها یک سوم از افراد اعزامی بودند. آن دو سوم که با لشکر نیامدند، به شیارها و بیابان‌ها رفتند و امکان برگشتن به کوفه و همچنین سایر شهرها را نیز نداشتند. جمعیتی از این افراد سر یک تل جمع می‌شوند. این افراد در کتاب «اهالی تپه ندبه» نامیده شدند.

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=2024

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

lll