افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 7 September , 2024
آشنایی با نمایندگان آذربایجان غربی در المپیک پاریس (1)

فاطمه مجلل؛ اولین بانوی المپیکی تاریخ آذربایجان غربی کیست؟

  • کد خبر : 2042
  • 24 جولای 2024 - 10:24
فاطمه مجلل؛ اولین بانوی المپیکی تاریخ آذربایجان غربی کیست؟
فاطمه مجلل توپراق قلعه معروف به فاطمه مجلل متولد ‎۵ مرداد ۱۳۸۱ در شهرستان ارومیه و قایقران زن روئینگ اهل ایران است.

به گزارش فاطر24: سی و سومین دوره‌ رقابت‌های المپیک از ۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ بعد از ۱۰۰ سال بار دیگر در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار می‌شود که کاروان ورزشی ایران با 40 ورزشکار در 14 رشته در این رقابت ها حضور خواهد داشت.

آذربایجان غربی ۲ نماینده در المپیک و یک نماینده دیگر در حاشیه بازی ها دارد. فاطمه مجلل در رشته قایقرانی رویینگ و علی پاکدامن در رشته شمشیربازی نمایندگان استان در این رقابت ها به شمار می روند. لذا در پی آن شدیم که به معرفی تاریخ‌سازان آذربایجان غربی در المپیک ۲۰۲۴بپردازیم. قسمت اول این گزارش به معرفی خانم فاطمه مجلل اختصاص دارد.

فاطمه مجلل توپراق قلعه معروف به فاطمه مجلل متولد شده در ‎۵ مرداد ۱۳۸۱ در شهرستان ارومیه و قایقران زن روئینگ اهل ایران است. به گفته خودش از سال ۹۸ بطور حرفه‌ای در رشته قایقرانی و در تیم‌های ملی حضور یافته است. او حضورش در رشته قایقرانی را به پیشنهاد مربی شنایش عنوان کرده است.

او تا کنون دو مدال طلای قهرمانی آسیا، نقره بازی‌های آسیایی و برنز جایزه بزرگ روسیه را کسب کرده است. وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره در بخش چهارنفره دو پارو و در مسابقات روئینگ زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ تایلند موفق به کسب ۲ مدال طلا شده است.

اولین بانوی المپیکی آذربایجان غربی در انتخابی تیم ملی روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در دریاچه ارومیه با کسب رتبه اول به عضویت تیم ملی درآمد و در مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، در کره جنوبی به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مدال برنز مسابقات جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

مجلل در مورد احساس خود زمانی که متوجه شد سهمیه المپیک را گرفته است، گفت: آرزویی بود که از کودکی داشتیم و یک شب نبود که به رفتن به المپیک فکر نکنم. خیلی خوشحال بودم. وقتی متوجه شدم رکورد ایران را هم به نام خودم ثبت کردم باورم نمی‌شد و فکر می‌کردم که رکورد را به من اشتباه می‌گویند.

وی همچنین به عنوان پرچمدار کاروان ورزش ایران در مراسم اختتامیه المپیک پاریس خواهد بود.

برنامه رقابت فاطمه مجلل روز شنبه 6مرداد ساعت 11:40 به وقت تهران خواهد بود.

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=2042

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

lll