افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد: توسعه صادرات با احیای واحدهای راکد و غیرفعال

  • کد خبر : 1433
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد: توسعه صادرات با احیای واحدهای راکد و غیرفعال
۸۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی احیا می شود و به چرخه تولید باز می گردند.

به گزارش فاطر۲۴: در شهرکها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی ۱هزار و ۵۵۳واحد صنعتی مستقر هستند که از این تعداد ۲۱۵ واحد راکد و غیر فعالند.

شهسوار مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما در خوی گفت: از بدو تاسیس شرکت شهرک های صنعتی در استان ۲ هزار و ۵۵۰واحد برای احدث قرارداد منعقد کرده اند که از این تعداد ۱هزار و ۵۵۳ واحد مستقر و احداث شده اند و ۱۳۰۲ واحد در چرخه تولید قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان راکد و غیرفعال هستند که امسال ۸۰ واحد از این واحدهای راکد در مسیر احیا و بازگشت به چرخه تولید قرار گرفته اند. مدیرعامل شرکت های صنعتی استان مشکلات حقوقی و سرمایه در گردش را از مهمترین عومل غیر فعال بودن این واحدها اعلام و تصریح کرد : کلنیک های کسب و کار و عارضه یابی با ۸۵ مشاور سرمایه گذار و کسب و کار در راستای احیاء و اصلاح فرایند این واحدها در استان فعالیت می کنند.

شهسوار در ادامه به ظرفیت صادراتی شهرک های صنعتی استان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش صنایع کوچک تاسیس شرکت های مدیریت صادرات در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گرفته تا به واحدهای تولید در زمینه صادرات محصولات آنها به کشورهای همسایه از جمله عراق ، ترکیه و آذربایجان و ارمنستان کمک کنند.

وی افزود: با تلاش گروه کارشناسی در شهرک های صنعتی استان ۶۰ واحد فعال شناسایی شده اند و در مسیر توسعه صادرات محصولات خود به خارج از کشور قرار گرفته اند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان از وجود ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خبر داد و گفت : در حال حاضر در ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی برای تاسیس واحدهای تولیدی زمین واگذار می شود.

شهسوار با اشاره به تکمیل زیر ساخت های شهرک های صنعتی استان اظهار کرد: امسال برای تکمیل زیر ساخت های شهرک های صنعتی استان ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و منابع داخلی شرکت هزینه می شود که در مقایسه با حجم فعالیت ها نیاز به اعتبارات بیشتر است.

در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای بیش از ۲۳ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=1433

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    lll