افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 7 September , 2024
فرماندار پیرانشهر خبر داد؛

مرز تمرچین پیرانشهر آماده استقبال از زائران اربعین حسینی

  • کد خبر : 2035
  • 23 جولای 2024 - 23:06
مرز تمرچین پیرانشهر آماده استقبال از زائران اربعین حسینی
فرماندار پیرانشهر گفت: مرز تمرچین این شهرستان امسال توانایی میزبانی بیش از ۵۰۰ هزار زائر را دارد.

به گزارش فاطر24: خضر کاک درویشی گفت: مرز تمرچین پیرانشهر امسال توانایی میزبانی بیش از ۵۰۰ هزار زائر را دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد تردد یکسره و مستقیم زائران از مرز تمرچین به کربلا خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم مواکب خود شهرستان و هم مواکب سایر شهرستان‌ها جانمایی شده و بیش از ۸۶ موکب از مرز بازرگان تا تمرچین برای استقرار و خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه پارکینگ‌های این شهرستان آمادگی پذیرش بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو زائران در ایام اربعین حسینی را دارند افزود: این ظرفیت در پارکینگ‌های کارخانه‌قند، پادگان جلدیان، میدان تیر و مرز تمرچین ایجاد شده است.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای تسهیل در تردد زائران در مرز تمرچین افزود: در پایانه مرزی تمرچین ۳۸ گیت برای تردد آماده شده که در طول ایام پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش فاطر24، مرز تمرچین در آذربایجان غربی تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق بوده و در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد. این مرز زمینی تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

امسال برای سومین سال پیاپی، مرز تمرچین، ضمن کاهش مسافت و زمان سفر و حتی کاهش هزینه برای زائران عتبات عالیات، می‌تواند مقدمات عبور جمع کثیری از زائران استان‌های شمال غرب کشور و حتی زائران کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان را فراهم کند.

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=2035

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

lll