افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
امام جمعه ارومیه:

معیار انتخاب کابینه باید نهج‌البلاغه‌ و بیانات رهبر معظم انقلاب باشد

  • کد خبر : 1979
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
معیار انتخاب کابینه باید نهج‌البلاغه‌ و بیانات رهبر معظم انقلاب باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: رئیس جمهور منتخب باید دولت خود را بر اساس آنچه که دین، اهل بیت و ولی فقیه تعیین کرده‌اند مشخص کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به سخنان رئیس شورای راهبری دولت جدید گفت: بعضی از مسئولین درباره انتخاب کابینه و وزرا، برخی معیارها را مطرح کردند که من نتوانستم درک کنم که منظور از این معیارها چیست؟! اینکه دین، مذهب و قومیت ملاک امتیاز دهی باشد، درست نیست.

وی رئیس جمهور منتخب را انقلابی خواند و افزود: از آقای پزشکیان که کلامش همراه با قرآن و نهج‌البلاغه است، انتظار می‌رود ملاک‌های انتخاب کابینه را بر اساس نامه امیرالمومنین به مالک اشتر قرار دهد. البته با توجه به شناختی که اینجانب از وی دارم، مطمئن هستم نظرات او با معیارهایی که برخی مطرح می‌کنند، متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با یادآوری توصیه‌های رهبر انقلاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: عدم وابستگی به غرب، قائل بودن به توان داخلی، زاویه نداشتن با امام و انقلاب و توجه به دین و شریعت از مهم‌ترین معیارهایی هستند که باید در انتخاب مسئولان مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مجالس عزاداری اباعبدالله حسین در سراسر استان به آسیب شناسی این آیین‌ها پرداخت و گفت: شعور حسینی بر شور حسینی اولویت دارد و شور عزاداری‌ها باید منبعث از معرفت و شناخت باشد. آسیب بزرگی است که برخی هیئات صرفا به عزاداری پرداخته و از سخنرانی پرهیز می‌کنند. این هیئات حتما برای سال آینده سخنران دعوت کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: بانوانی که در هیئات حضور پیدا می‌کنند، باید حرمت عزاداری اباعبدالله را حفظ کنند. اگر امام حسین شخصا حضور داشتند، آیا حاضر بودیم که در این قیافه و شمایل حضور پیدا کنیم؟ درخواست من این است که مسئولین امر ضعف‌های گفته شده را آسیب شناسی کنند.

وی در پایان درباره برنامه هفتم توسعه بیان داشت: توجه به تجارت حاصله از اجرای برنامه‌های قبلی و آسیب شناسی علل عدم تحقق کامل برنامه‌های قبلی، می‌تواند برای اجرای برنامه هفتم راهگشا باشد.

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=1979

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    lll