افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024

باغداران آذربایجان غربی بیش از ۲۹ هزار تُن زرد آلوبرداشت می کنند

  • کد خبر : 1572
  • 22 جولای 2023 - 18:02
باغداران آذربایجان غربی بیش از ۲۹ هزار تُن زرد آلوبرداشت می کنند
براساس پیش بینی ها در سال جاری بیش از ۲۹ هزار تُن زرد آلو از باغات آذربایجان غربی برداشت می‌شود.

به گزارش فاطر۲۴ :  مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذر بایجان غربی گفت:  پیش بینی می‌شود امسال  بیش از ۲۹ هزار تُن زردآلو از سطح سه هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ‌های استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

جعفری بااشاره به اینکه ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ‌های آذربایجان‌غربی است گفت:۷۰ درصداز محصول تولید شده زرد آلو در استان به صورت تازه خوری مصرف شده و ۳۰ درصددرصنایع تبدیلی وبه صورت خشکباراستفاده می‌شود.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان بااشاره به اینکه درخت زردآلو کم آب بر است گفت: درخت زردآلو نسبت به سایر درختان میوه از نظر مصرف   آب و نگهداری که هزینه است و دربین باغداران از لحاظ اقتصادی بودن از اهمیت بالایی برخوردار است.

امجدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه بااشاره به اینکه بخش اعظمی از این محصول در باغات شهرهای ارومیه تولید میشود گفت: این شهرستان  با تولید ۱۶ هزارتن زردآلو که بیش از  نیمی از مجموع تولید استان را در بر می گیرد ، به عنوان قطب تولید این محصول در استان محسوب می شود.

زردآلوی تولیدی استان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید محصول ارگانیک و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

لینک کوتاه : https://fater24.ir/?p=1572

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

lll